Handels- og leveringsbetingelser


Betaling
Danske Slotshoteller modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB. Betalingen vil blive trukket på din konto umiddelbart efter dit køb.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Danske Slotshoteller bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Danske Slotshoteller leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 12.00
Varer afsendes med Post Nord eller DSV. Der er også muligt at afhente varerne på Restrup Kærvej 10 efter forudgående aftale.

Gavekort
Gavekort købt på denne side leveres med Post Nord i henhold til deres leveringstid for standard breve. Gavekort udstedes mandag til fredag.
Hvis du køber en voucher (værdikupon) til et ophold, så modtager du en bekræftelse på mail. Der sendes ikke noget bevis med posten. Efter modtagelse kan du booke dit ophold på hjemmesiden https://www.slotshotel.dk eller ved at kontakte hotellet direkte. På din ordrebekræftelse er et order-id. Det id skal opgives ved bestilling af opholdet.
På gavekort og vouchers gælder normal forældelsesfrist på 3 år. Dvs. at dit ophold skal være afholdt seneste 3 år efter købet.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Danske Slotshoteller vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering
Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Danske Slotshoteller
Restrup Kærvej 10
DK-9240 Nibe
Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her https://deal.slotshotel.dk/fortrydelsesformular.pdf

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: https://www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: [email protected]

Tillæg ifm. Overnatning og reservationsaftaler

- gælder med mindre andet er aftalt.

Overnatning
Værelset er til rådighed fra kl. 15:00 på ankomstdagen til kl. 11:00 på afrejsedage. Ankomst senere end kl. 18:00 skal forud meddeles receptionen. Ved ankomst skal overnattende gæster legitimere sig og levere kreditkort til sikkerhed for betaling. Grupper bør i god tid fremsende navneliste evt. med forslag til fordeling af værelser.

Restaurant
Køkkenet fremstiller mad af dagens sunde råvarer, men påtager sig ikke at fremstille mad til allergikere. Gæster med allergi kan efter aftale få serveret medbragt mad.

Reservation og tilbud
Reservation er først gældende efter hotellets bekræftelse. Tilbud, der ønskes benyttet, skal bekræftes ved reservationsaftale.

Kursus og Selskab
I reservationsaftalen aftales ankomst og afrejse, brug af lokaler, menu, drikke og servering. Gæsterne har pligt til ikke at genere andre gæster og rette sig efter personalets anvisninger.

Afbestilling
Alle ændringer af reservation skal ske skriftligt. Ved aflysning betales 20 % gebyr. Indtil 30 dage forud kan antallet ændres, dog kan værelser lørdag frit afbestilles indtil 60 dage forud. Fra 30 til 1 dag før kan antallet frit ændres med 10 %. Ved større reduktion kan hotellet beregne 40 % tillægsgebyr. Ved afbud på dagen eller manglende fremmøde betales fuld pris.

Omplacering
Ved afbestilling kan gæsten omplacere arrangementet. Sker dette indenfor et år, godskrives halvdelen af betalt afbestillingsgebyr. Er hotellet nødt til at aflyse eller omplacere, kan gæsten kræve at blive holdt skadesløs for ekstra omkostninger.

Forsikring
Gæsten tilbydes at tegne forsikring mod afbestilling. Præmien udgør 3 % af værdien og dækker afbud i tilfælde af sygdom og død i den nærmeste familie. Ønskes afbestillingsforsikring udfærdiges separat aftale.

Force majeure
Ved ekstreme forhold uden for parternes kontrol som f.eks. vinterlukkede veje kan en reservation omplacering uden vederlag.

Betaling
Ved tjek ind anmodes gæsterne om legitimation og kreditkort til garanti for afregning. Originale voucher og gavekort kan anvendes til betaling ved aflevering i receptionen ved ankomst. Dette også selv om koden blev oplyst ved reservationen. Afregning sker inden afrejse. Kontanter modtages for afregning over 1.000 kr. kun efter aftale.

Uenighed
Gæsten skal straks og inden hotellet forlades meddele personalet om mangler og give dette mulighed for
afhjælpning. Kan det ikke ske, udfærdiges kvittering for hændelsen. Mangler, der er uvæsentlige eller meddelt efter afrejsen, kan kun undtagelsesvis behandles. Uenighed søges forligt ved forhandling på hotellet. Opnås det ikke, kan der klages til Ankenævnet for hotel, restaurant og turisme http://www.hrt-ankenaevn.dk/

Betingelserne er gældende fra d. 9. januar 2018.